|| || || || || || || 

23. října 2013

... dýňová polévka :)

Pěkné odpoledne. Já jsem momentálně na školní exkurzi v Budapešti takže příští týden se můžete těšit na spousty fotek :) Dnes pro Vás mám jeden podzimní tip v podobě receptu na mojí momentálně úplně nejoblíbenější polévku. Celkově miluji polévky a nejvíce ty krémové. Dýňovou polévku jsem znala a dávala si jí v restauracích už delší čas, ale doma jsem si na ni nikdy netroufla. Až nedávno jsem učinila změnu a je z toho láska jako trám, haha :))) Hledala jsem různé recepty a z nich si sestavila takový "svůj" který mi hrozně chutná. Myslím, že pro současné podzimní období je to skvělé jídlo vhodné ať už k obědu nebo k večeři :) Co vy? Máte/nemáte rádi dýňovou polévku? Vaříte/nevaříte jí? Nebo jaký je Váš recept? :)
P.S. Nezapomeňte na stále probíhající GIVEAWAY o voucher na $50 ;)
DSC_1881_RGBMax
Ingredience: Dýňová polévka s kari (na cca 4 porce)
1x dýně Hokkaido 
1x zakysaná smetana 
1x menší cibule
1x stroužek česneku
cca 1-1,5l vody
olivový olej
bujon
sůl
pepř
kari

Dýni umyjeme, rozpůlíme, vyndáme dužinu a semínka. Nakrájíme na kousky, dáme na pekáček a přidáme trochu másla. Celé to vložíme do trouby rozehřáté na 180° na cca 20-30minut. Mezitím si v hrnci zpěníme cibulku na olivovém oleji a poté přidáme dýni a zalijeme cca 1-1,5 vody (já dávám aby byla dýně celá potopená), povaříme a přidáváme postupně bujon, sůl, pepř. Po změknutí dýně (cca 40 minutách) odstavíme z ohně, přidáme zakysanou smetanu, propasírovaný česnek a vše rozmixujeme tyčovým mixérém do hladka. Poté dáme znovu na oheň a na mírném ohni ještě provaříme a dochucujeme dle chuti solí, pepřem a kari (které můžete, ale i nemusíte dát). Mě osobně tam moc chutná a polévka tím celkově dostane takovou orientální chuť a jak už jsem psala výše je naprosto ideální pro tento podzimní čas :)

polovaný 1
Lovely Things || FACEBOOK || TWITTER || ASK.FM || INSTAGRAM ||

24 komentářů:

  1. Představa dýňové polévky mě nikdy nějak nelákala, ale uznávám, že v poslední době se o ní mluví stále víc a víc a asi bych ji také chtěla zkusit. Plánuji si ji uvařit na Halloween nebo Den díkuvzdání, takže se už těším :)
    http://beily-beautyworld.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě lákala, ale nějak jsem si na ní netroufla. Určitě vyzkoušej a uvidíš sama :)

      Vymazat
  2. Miluju krémové polévky! A dýňovou v žádném případě neodmítnu, hlavně ted na podzim :)

    OdpovědětVymazat
  3. Dýňovou polévku mám moc ráda.

    OdpovědětVymazat
  4. miluji tuhle polévku! :-) doma jí děláme úplně stejně a je fakt skvělá :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Taky jsem na ní nedávno přídávala recept :) Je výborná!

    OdpovědětVymazat
  6. zrovna jsem hledala nějaký recept, protože jsem kupovala dýni :) takže díky moc, hned ho vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  7. dala bych si! ;) ještě ji někdo uvařit...

    OdpovědětVymazat
  8. Už dlouho ji chci ochutnat, ale zatím jsem se k tomu nedostala, tak recept se hodí :)

    OdpovědětVymazat
  9. Děláš mi chutě, budu si jí brzo muset uvařit :)

    OdpovědětVymazat
  10. Tu mám nejradši :)
    akorát ti dýni nikdy nepeču, ale rovnou uvařím, zdá se mi to chutí skoro stejné, ale mnohem rychlejší - a taky jsem líná :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no to pečení je trošku zdlouhavé, ale mě se hrozně líbí jak ta dýně začne nádherně vonět když se peče (skoro jako maso, haha) :D

      Vymazat
  11. Je vyborna, taky ji nepeceme, ale rovnou varime. Dyne pestujeme na zahrade, nejsou vubec narocny a rostou jako o zivot. Mamka dela s kari, segra se zazvorem, a obe jsou vynikajici. T.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My pěstujeme jen ty velké na vyřezávání, ale už mám semínka a příští rok si vysadím i Hokkadio :)

      Vymazat
  12. Dýňové polévky jsou teď uplně všude:D ž ji vážně musím vyzkoušet! Jesště nikdy jsem ji neměla:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to máš pravdu. Je to teď docela takový trend, ale je vážně skvělá takže určitě stojí za pozornost :)

      Vymazat
  13. Dýňovou polívku ne-e! :D Táta ji dělá pořád a já se z toho můžu zbláznit :D Ale musím pochválit fotky, fakt krásný. S.

    OdpovědětVymazat
  14. Ja som si dýňovú polievku zamilovala až tento rok. V reštaurácií som ochutnala dúňovú polievku s kokosovým mliekom a kari a bola úžasná. Doma som ju ešte neskúšala variť. Vďaka za recept. Určite vyskúšam :)

    http://www.margifashion.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  15. dýni jsem nikdy v životě neochutnala, ale mamku bych do toho asi nepřemluvila :D tak si počkám až budu ve svém a vyzkouším ji :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše komentáře!! :)
Pro případné další dotazy Vám ráda odpovím -ZDE- ;) xoxo Angel ...